Et billede om dagen

Foto: Morten Pedersen, Viborg Stifts Folkeblad

Hver eneste dag tager Jysk Fynske Mediers fotografer og journalister i hundredvis af billeder som et element i den daglige journalistiske dækning.

Hver dag udvælger pressefotograf Michael Bager et billede til den fortløbende billedserie: Dagens Danmark, som udkommer på bagsiden af Avisen Danmark, løbende på avisendanmark.dk og på Instagram-profilen Se Danmark.

Fotos: Jacob Schultz, Ludvig Dittmann, Morten Stricker, Jens Thaysen, Søren Gylling, Mette Mørk, Annett Bruhn, Birgitte Carol Heiberg, Michael Svenningsen, Johan Gadegaard, Stefan Sommer Jagd, Morten Pape, Charlotte de la Fuente og Annelene Petersen.

Masser af video

AF Silas Bang, videoredaktør

Medierne i Jysk Fynske Medier er for langt de flestes vedkommende vokset ud af en journalistisk tradition, hvor man formidler journalistik i tekst og billeder. Video er et effektivt format til at formidle følelser, oplevelser og indsigt, og vi tog i Jysk Fynske Medier et stort skridt i retning af at kunne levere bedre video-indhold til vores brugere i 2021. 

6. april indviede vi JFM Video Hub, som er en lille afdeling i Jysk Fynske Mediers Livecenter i Horsens, hvorfra vi passer, vedligeholder og optimerer vores mediers nyhedssites 365 dage om året, fra kl. 6 til k. 24. 

I et tidligere mødelokale indrettede vi et studie og ansatte tre værter, der fra studiet kan stille om til JFM's 3-400 reportere i marken. Det sker via journalisternes mobiltelefon samt ekstra udstyr for at sikre stabile billeder og god lyd. På den måde kan vi meget hurtigt få video-rapporter, når det brænder i Hvide Sande, der er dom i en drabssag i Horsens eller det lokale sportshold vinder eller taber.

JFM Video Hub guider desuden journalisterne til de gode billeder og redigerer interviews og dækbilleder til færdige videoer med en ensartet grafik.

I løbet af året rundede redaktionen 1500 videoer. Levende billeder er dermed blevet en central del af de lokale og regionale mediers nyhedssider.  Senest har JFM Video Hub fået en central rolle i en ny satsning på at levere lokal topsport til læserne.

Videohubben i Horsens stiller ofte ud til journalister i "marken" under breaking-situationer.
6.april fejrede videoredaktionen JFM Video Hub sin første fødselsdag. I løbet af året rundede redaktionen 1500 videoer.
Jysk Fynske Medier (JFM) er Danmarks næststørste private mediekoncern og dækker hele landet. Vi når ca. 2,6 millioner kontakter hver uge, har en omsætning på ca. 2 mia. kr. og beskæftiger ca. 1800 medarbejdere. Koncernen udgiver i alt 15 dagblade med godt 600.000 læsere hver uge og 63 ugeaviser med ca.  930.000 læsere. Avisen Danmark er et af landets mest læste dagblade med over 450.000 læsere hver uge. Dertil regionale og lokale nyhedssites med ca. 1,2 mio. ugentlige brugere. Den nationale Radio4 - med JFM som hovedejer - når ca. 280.000 ugentlige lyttere. Radio4’s podcasts blev i 2021 downloadet 8,5 mio. gange. Foruden Radio4 har koncernen fire kommercielle radiostationer med tæt på 700.000 ugentlige lyttere. JFM er medejer af det største danske distributionsselskab dao og har derudover egne distributionsselskaber. JFM ejer to rotationstrykkerier og et full service printhouse Step Print Power. Datterselskabet, kommunikationsbureauet STEP er blandt Danmarks største. Dertil drives digitale aktiviteter som Gul&Gratis, deal.dk og SPOTdeal.