Et billede om dagen

Endlich, endlich, endlich! Efter tre års ventetid kunne 1424 vilde tyrolere endelig spænde brysterne godt op i deres dirnd'l og trække lederhosen helt op over for skuldrene, da Ribes traditionsrige Tulibierfest bød velkommen tilbage for ottende gang. Foto: Jacob Schultz, JydskeVestkysten

Hver eneste dag tager Jysk Fynske Mediers fotografer og journalister i hundredvis af billeder som et element i den daglige journalistiske dækning.

Hver dag udvælger pressefotograf Michael Bager et billede til den fortløbende billedserie: Dagens Danmark, som udkommer på bagsiden af Avisen Danmark, løbende på avisendanmark.dk og på Instagram-profilen Se Danmark.

Fotos: Timo Battefeld, Søren Gylling, Morten Stricker, Mette Mørk, Morten Lee Pedersen, Michael Svenningsen, Michael Bager, Katrine Becher Damkjær, Vibeke Volder, Jacob Schultz, Birgitte Carol Heiberg.

Masser af video

AF Silas Bang, videoredaktør

Medierne i Jysk Fynske Medier er for langt de flestes vedkommende vokset ud af en journalistisk tradition, hvor man formidler journalistik i tekst og billeder. Video er et effektivt format til at formidle følelser, oplevelser og indsigt, og vi tog i Jysk Fynske Medier et stort skridt i retning af at kunne levere bedre video-indhold til vores brugere i 2021. 

6. april indviede vi JFM Video Hub, som er en lille afdeling i Jysk Fynske Mediers Livecenter i Horsens, hvorfra vi passer, vedligeholder og optimerer vores mediers nyhedssites 365 dage om året, fra kl. 6 til k. 24. 

I et tidligere mødelokale indrettede vi et studie og ansatte tre værter, der fra studiet kan stille om til JFM's 3-400 reportere i marken. Det sker via journalisternes mobiltelefon samt ekstra udstyr for at sikre stabile billeder og god lyd. På den måde kan vi meget hurtigt få video-rapporter, når det brænder i Hvide Sande, der er dom i en drabssag i Horsens eller det lokale sportshold vinder eller taber.

JFM Video Hub guider desuden journalisterne til de gode billeder og redigerer interviews og dækbilleder til færdige videoer med en ensartet grafik.

I løbet af året rundede redaktionen 1500 videoer. Levende billeder er dermed blevet en central del af de lokale og regionale mediers nyhedssider.  Senest har JFM Video Hub fået en central rolle i en ny satsning på at levere lokal topsport til læserne.

Vi er Danmarks næststørste privatejede mediekoncern. Vi lever af at formidle. Vi er sat i verden for at fastholde og udvikle de regionale og lokale mediers afgørende rolle for demokrati og sammenhængskraft i lokalområderne. Det er vores mission. Og det, der driver os hver eneste dag. Vi står bag 15 dagblade, 53 ugeaviser, 4 kommercielle radiostationer, en landsdækkende tale-radio og en lang række nyhedssites og andre digitale brands. Vi har virksomheder, der skaber kommunikation mellem mennesker. Trykkerier og trykformidlere, dealsites, et kommunikationsbureau og distributionsfirmaer, der leverer aviser og pakker til alle adresser 365 dage om året. På alle platforme informerer og inspirerer vi hver eneste dag med vores historier fra der, hvor livet leves. Vi dækker hele Danmark. Vi er en levende organisation med over 1750 engagerede medarbejdere med arbejdssteder fra Holstebro til hovedstaden. Medarbejdere, der hver dag lægger al deres energi, viden og kunnen i at informere, inspirere, kommunikere og underholde.